Någonstans gick de fel

Vaknade av smset "kan du göra frukost"
ifrån markus som gick upp en timme tidigare
än mig å kevin, Gick upp och bestämde
mig för göra scones eftersom jag äntligen köpt
hem bakpulver.

Första problemet började vid mått enheterna,
skulle vara 500g vetemjöl, VEM , VEEEEEM HAR
EN VÅG HEMMA DÅ? jag kan inte sånt där
liter, kilo,deciliter,kryddmått å sånt, så fick ringa
mamma å fråga, vägrade tro på de markus sa,
(orka att han kan sånt :S )

Nästa problem kom när jag skulle tilsätta mjölken
och få de till att bli en deg, jag hällde i 4 dl mjölk meen
allt blev ju en smet :S så öste i mer mjöl å då blev de
tort, så i med mer mjölk å då blev de smet, å i med mer
mjöl å då blev de torr deg...

till slut kastade jag upp fyra kladdiga stora
(olika storlekar) scones på plåten som ingen
sa något om att man inte kan ha baklplåtspapper
under :O så när de väl var klart så var de omöjligt att
få låss dom sten hårda stora hockeypunckarna :D
skulle kunna slå ihjäl någon med dom !!
ner i soperna och nu sitter jag med en skål
jordgubbskräm !!! Kevin suttar på nappen å
markus gjorde sin egna frukost som hade gått
hundra tusentals minuter fortare om han gjorde de
själv från första början :P haha !!

Nog om de !

Idag ska vi först till bvc och senare kommer mormor/
mamma hit och träffar oss, hon stannas tills imon =)
Plankstek på menyn ikväll , hur man nu gör de, överlåter
de till markus och mamma :D haha !

igår spelar jag och linn monopol i flera timmar ,
till slut skulle linnsson upp å äta (dåligt bort förklaring
för hon låg under i pengar) hon kom givet med förslaget att
vi skulle börja om idag, men nej nej, jag har sparat de, VI SKA
SE VEM SOM GÅR BANKRUTT  :D (eftersom turen vände för mig)
haha.  vill inte linn så får jag tvinga mamma !

Ska en runda på stan efter bvc med, köpa platt tång, ska
kolla på åhlens eftersom många tipsade om de ! eller
om jag hittar någon billigare, blir nog som vanligt att jag
väljer första bästa så jag slipper leta :P haha

Just de ja, glömde berätta att kevin vände sig från mage
till rygg 3 ggr igår =) så super duktig ! fast han måste vara
pigg för att orka göra de, senare på kvällen så orka han knappt
lyfta huvvet haha =) min beeebis.

fixa dona greja nu !

pussåkram..

ps, mr cykelexpert , micromakaroner ;) im the headchef..

 pluttis å skruttis

Kommentarer
Postat av: hanna

Haha a de du, de e inte skönt asså, sån super sugpropp haha, a sen tänk tänder på de sen de hoppas hon får de sent=P. Vad vägde han när han födde, o hur lång va han?

2009-02-06 @ 13:18:23
URL: http://hannajkpg.blogg.se/
Postat av: sandra , Sebastians mamma

Tack gumman!!

2009-02-06 @ 18:17:58
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0